Hon ville ha en kall äppelpaj, ingen varm och mosad!

Idag va vädret helt sjukt men ändå underbart.
Jag mådde så bra imorse och dagen startades som bäst med en kopp kaffe och musiken som pumpades ur mina hörlurar.
Vi hade frukostmöte på jobbet och de innebär att varje torsdag så bjuder Pk husets ledning alla personal i gallerian på frukost, hos oss!
Fick se hur de kommer att se ut om några månader, de ska bli skit snyggt vill ha dom färgerna i min lägenhet hahaha.
En utav cheferna (PK husets) fastnade på en lugn rock låt som jag satte på, han ville ha den på repeat hela tiden och på hög volym de va så bra stämning och solen lyste in.

Under lunchen fick jag en kund, en kvinna i 40 års åldern som kanske va jugge eller nått men kunde flytande svenska.. hon undra om vi hade några kakor så jag börja babbla upp de vi hade framme, då menar jag kanelbullar, cookies, muffins och sånt eftersom de va för tidigt för bakverken, de va ju lunchtid vi lägger inte upp sånt tills senare och folk brukar inte äta sånt så tidigt.. nee men hon kolla ner på mig och undra om de fanns morotskaka eller äppelpaj och jag svarade ja, så kolla hon snett på mig igen och fråga vart allt va, jag sa att vi inte hade lagt upp de än.. då vart hon sur och fråga om hon skulle vara tvungen att gå runt hela baren för att kolla vad vi hade, sa till henne att hon inte behövde göra de och gav henne en liten meny som vi har runt baren... hon kollar surt på den och vill ha en rabarberpaj (säsong vara som vi såklart inte har just nu), så typiskt att allt ska gå så fel när man har en sån jobbig kund.. talade om för henne att vi tyvärr inte hade rabarberpaj men att vi hade.....(jag rabbla upp hela listan) och hon avbröt mig med en äppelpaj och té.

Tog fram äppelpajen från kylen och la in en bit i mikron som man BRUKAR GÖRA FAKTIST hon ser allt jag gör, jag serverar henne och hon är fortfarande sur.
Hon tog en tugga och sa med en ful ton "Ska den här vara varm och mosad?"
Tänkte "ska jag ta och mosa in den i hennes ansikte jävla surpuppa, men nej Tara ta de lugnt nu för en gångs skull va trevlig bara så ångrar hon sig sen"
Sa till henne att vi alltid värmer pajerna på 20 sek att de brukar göras så men hon, neejj neeejj hon ville ha den iskall hon. Så hon fick en iskall paj istället, och hennes jävla visa kort vägra fungera men efter femte gången så gjorde den de och hon fick säkert lite ångest för när jag gick tillbaka med hennes kort så hade hela hennes ansiktuttryck förändrats och va hur trevlig som helst helt plötsligt, HADE HON FÅTT KUK UNDER BAREN ELLER? De kanske va spöket som brukar vandra omkring där på kvällarna.

Fortsatte min journey mot Skärholmen till min pappa och nu sitter jag hemma och myser med Bitterfittan, min data är helt våldtagen, någon har installerat ett läskigt program, de programmet ska tydligen ha koll på allt jag gör och till och med se mig från interna kameran, den personen ska kunna logga in från vilken dator som helst och ha koll på mig.. tur att jag såg programmet så fort jag satte på datan och tog bort allt, men imorn får jag formatera datan för den har verkligen blivit våldtagen medans jag varit på jobbet.


Tara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0