Barndomsvänner!

Jag och Tara sitter och pratar om vänner. Vad är vänner för något? Du har en jäävla tur om du hittar en bra vän när du är över 20, jag skulle säga lycka till! För det är så svårt att hitta någon som verkligen bryr sig till 100%. De flesta människor man träffar när man är äldre, är oftast egotrippade, hör av sig till dig när de behöver något. Eller så dras de till dig när du mår som bäst, och när de börjar bli lite kämpigt i ditt liv finns de plötsligt inte kvar. Vad gör man då?

Barndomsvänner är den familj man själv har valt. Jag vet att om jag skulle behöva hjälp skulle jag kunna ringa ett samtal till en barndomsvän och den personen skulle ta emot mig med öppna armar. För de känner med dig, man är familj. De vet så mkt om dig att de aldrig vill eller kan döma dig. Du skulle kunna komma hem till en barndomsvän helt naken utan kläder och knacka på dörren. Hon skulle släppa in dig, ge dig kläder och en STOR kopp Te. Hon ställer inga frågor, hon väntar på att du ska börja prata...
Du behöver inte ens ha kontakt med den din barndomsvän, men tar du upp kontakten med henne kommer du känna de där som alltid har fattats. Du behöver inte vara glad, positiv eller ha pengar. De vill ändå vara där. För de känner sammasak.

Jag har tänkt på att jag verkligen kan sitta men en vän helt tyst i flera timmar. Som när jag bodde med mina föräldrar. Alla satt framför tv:n ingen sa ett knyst, men ändå vare sköönt, lugnt, inre frid. Gemenskap till max! Jag vet att allt gott man har gjort för människor under sina år kommer tillbaka, fast personerna har pissat på de du har gjort för dem, kommer du få din belöning. Man känner sig ren och god. KARMA!

Just nu vill jag bara vara, jag vill inget veta, jag vill bara känna!



♥BitterFittan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0