MIN ÄLSKLING DONATELLA

Vilken jobbig dag det var igår, usch. Vi var hos veterinären med Donna eftersom hon inte blivit bättre. Så de skulle söva ner henne för att göra en undersökning, de va så hemskt. Jag fick en jättedålig magkänsla och började gråta innan hon ens hade börjat somna. Veterinären gav henne bara sprutan och släckte lampan, sen gick hon ut ur rummet. Så min älskling började bli trött och nästan ramlade, så jag och BitterFittan la ner henne på golvet och Donnisen lutade sitt huvud mot BitterFittans ben. Vi satt där och klappade Donna så kom de upp en tanke, tänk om Veterinären skulle ge fel spruta, alltså tänk om de skulle råka göra fel och ge henne en avlivningsspruta.
Vi skrattade åt min dumma tanke och fortsatte klappa Donna. Sen efter ett tag så kollade vi på hennes mage efter hennes andningar. Och hon var heelt stilla, hon andades inte. PANIIIK!! Jag ställde mig upp direkt och sprang ut ur rummet hysteriskt sprang jag fram till en sjuksköterska. Hon kom och kollade till Donna då hon började andas, efter ett tag slutade hon andas igen. Sjuksköterskan fick panik och sprang ut för att hämta en veterinär. Båda två försökte få Donna att andas igen. DET VAD HEMSKT!!!! De gav henne en spruta så att hon skulle vakna igen, men de tar ju lite tid. Tillslut så började Donna andas igen och efter 10 min vaknade hon. Det var nog de värsta jag varit med om. Usch!! BitterFittan gråter, massa personal i de lilla rummet runt min älskling som bara ligger ner helt stilla. Jag vet inte ens va jag gjorde under den tiden, kommer inte ens ihåg. Minns bara att jag ville gå fram till Donna och krama om henne, men jag ville inte stå i vägen. Stackars BitterFittan kunde inte ens vara i rummet. Hon fick vara utanför under hela veterinärbesöket, eftersom hon vara helt förstörd. Veterinären bad henne till och med sätta sig ner för hon såg på Bitterfittan att hon höll på att svimma.

Så igår var jag hemma hela dagen med min älskling, Isak kom även förbi för en filmkväll. Men innan de skulle Isak ut och jogga. Dum som jag var, så fick jag för mig att haka på. hahaha,, fiiifaan vilken dålig kondis jag har... helt sjukt! Men vi joggade ungefär i 50 minuter. *STOLT*

Såhär såg vi ut innan vi skulle ut. :D



Nu ligger jag i sängen efter jag varit ute med Donna och Akilla på långpromenad. ((: de är så duktiga* 
Kolla va jag såg när ja va ute. hahah
de har byggt en klätterställning utanför deras fönster för att de har utekatt. hahahahhaha. Sånt här ser man bara i förorten tror jag. haha



Här är en bild på den goda maten mormor hade lagat.
De har hänt så mycket de här dagarna så jag har inte haft nå tid att skriva eller sätta upp några bilder. ((:





Nää nu ska jag se om jag får me mig någon ut, var så sugen igår på att festa. Får se va som händefr ikväll. :D

Emma

Kommentarer
Postat av: Isak

Jag ser ut som en import hahaha

2010-10-02 @ 23:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0