Fredag redan

Igår kändes de som fredag för mig men de är fredag idag och då betyder de att jag måste lägga mig tidigt, jag lever i motsatsen till dom normala människorna, helger är de läggdags för mig max kl tolv och vardagar lägger jag mig 4 eller 5 och lallar runt på dagarna.

Idag fick jag mycket gjort, jag missade larmet som vanligt så jag hann inte boka in en läkartid men jag ringde senare och då va receptionisten så snäll att hon bytte en pacient till en annan läkare så jag kunde få komma in, fattade inte om hon sa 11.30 eller 10.30 så jag fick panik och gick upp från sängen för att hinna va där 10.30 men då va de ju fel tid, jag va 1 timme för tidig.

Jag passade på att ta tag i andra ärenden när jag väl va i jakan så tidigt, så jag drog till banken och gjorde de jag behövde göra, Bitterfittan träffade upp mig och vi drog till hennes pappa och åt god mat, sen va de dags för mig att gå till läkaren.
Berättade allt och varför jag behöver sjukskriva mig.. han va en äldre man, invandrare.. först tänkte jag faan han kommer ju inte ta tag i de här lika allvarligt som en svensk skulle ha gjort men sen satte han sig ner efter att han hade skrivit sjukintyget och pratade med mig, jag började gråta och gråta.. shit va jobbigt de va.

Jag har inte fått ut några tårar på senaste tid, har inte gråtit alls vilket jag kanske borde ha gjort för de är skönt att få ut de annars sitter allt bara där och samlas på och man blir bara mer stressad och kvävs utav alla problem runt omkring sig.. men idag fick jag ut allt, de kändes som om han va min pappa som satt och prata med mig och gav mig massa råd.. shit han va skit snäll helt jävla sjukt.
Jag gråter inte framför nån bara sådär, jag gör inte de men de va svårt att hålla in de idag.

Jag fick mitt intyg och fyllde i annat papper, sen gick vi förbi Ams och lämnade in de och nu har jag skickat in resten till Försäkringskassan, fan va skönt att ha blivit av med de.
Känner mig lite fri nu.

Idag ska jag åka till min pappa och vara där, äta god mat och bara va.. umgås med min lillebror som saknat mig sjukt mycket, jag är allt han har att se upp till, han dör för mig och han e sjukt smart.
Han är bara 13 år och varit med om sjukt mycket stackarn. Han är någon man kan sitta oh prata med, han förstår verkligen och ger så bra svar och råd tillbaka de är helt jävla sjukt för en 13 åring.
Jag tog hand om honom från att han föddes till att han va 6 år gammal så de är därför jag betyder extra mycket för honom.

Sen kommer jag åka hem och köra en ansiktsbehandling och kolla på nån film, bara ta de lugnt för imorn ska jag upp halv sju, fett tidigt faaan!

Tara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0