Det kommer inte att finnas någon rättvisa så länge män står med knivar eller pistoler och förgör de som är svagare än de själva är.

Äntligen är den jobbigaste delen över. Jag har aldrig i mitt liv känt en sån styrka. De va blandade känslor idag och de va jobbigt att dom skulle rabbla upp allt så djupt men ändå skönt att höra allt en sista gång.

Jag blir bara förvånad över hur falska människor kan vara, hur långt man kan gå för att ljuga i en tingssal och att man inte fattar att man kan få ett grovt straffa för de.
Hur kan man be sin kompis ljuga?
Hur kan man själv neka om allt?

Allt var så genomskinligt och inte nog med att åklagare, advokat och domare som märkte de helt öppet så märkte hela salen de åxå.

Har du glömt allt du sagt förut? Har du glömt att de va du som tog upp kontakten med mig för att kolla om D hade varit hos mig? Varför vända på hela historien?
Eller glömde du oxå de där med hemmafesten? Att jag absolut inte alls sa att de va den helgen?
De va bara genomskinligt.

De är bara du och jag som vet sanningen om mycket du sa idag och mitt hjärta och samvete är fri från alla lögner. De är bara du som gång på gång kommer att minnas dina lögner för att se bra ut i folks ögon.
Jag står för allt jag sagt och jag skiter i konsekvenserna just nu.
Du kanske borde ha varit i salen i måndags ändå, för att höra vad han sa då, han va iallafall inte lika hatfull som idag och sa helt andra grejer. Men Som sagt du va där idag och han kände sig säkert tvungen att prata bra om dig då så han har nån som väntar på honom.
Jag vet bara att de han sa i måndags gjorde han från hjärtat.


Har sovit ända tills nu och snart ska jag upp från sängen. Måste plocka undan lite och duscha bort allt smuts från dagen. 



Tara

Kommentarer
Postat av: Micka

<3

2010-10-23 @ 14:09:57
URL: http://writalist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0